Fandom

Razum Wiki

Adventisti

72pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Adventisti ili subotari su naročito luda (od njih su gori samo mormoni, Jehovini svedoci i pentakostalci) i reakcinarna grupa u hrišćanstvu. Najveća organizacija posvećena širenju adventizma je Crkva adventista sedmog dana ili Hrišćanska adventistička crkva.

Poreklo Edit

Hrišćanska adventistička crkva vuče korene još iz mileritskog pokreta, koju je predvodio Vilijam Miler, baptistički propovednik koji je, tokom ranih 1800-ih, propovedao da je njegovo istraživanje u biblijskih proročanstava najavilo da će Isus vratiti u 1843. ili 1844. godine. Kada je datum Isusovog tobožnjeg povratka prošao kao svaki drugi, njegov pokret se raspao, a njegovo članstvo se podelilo. Neki, uključujući Milera, su se odrekli baptizma, dok drugi i dalje verovali da je drugi dolazak eizbežan, ali nisu odredili datum. Ovi vernici su formirali jezgro onoga što je na kraju postao adventistički pokret. (Još jedna, još luđa grupa tvrdi da se Isus vratio i da je njegova vladavina počela, a poznati su kao Jehovini svedoci).

Moderna Hrišćanska adventistička crkva je počela da deluje sa spisima i učenjima Elen Dž. Vajt, koja je tvrdila da je imala vizije i smatrana je prorokom među vernicima. Ona je uobličiila mnoga verovanja ove Crkve, koji uključuju praznovanja Sabata subotom, umesto nedeljom (otuda sedmi dan i subotari). Crkva je zvanično osnovana u Batl Kriku, Mičigen, 23. maja 1863, sa članstvom koje je brojalo 3.500 duša. Članstvo je raslo radom misionara, koji su aktivno širili adventzam u zemljama u razvoju u Aziji, Africi i Južnoj Americi.

Verovanja Edit

Sa korenima protestantizmu, adventistička verovanja su tipična za konzervativne evangelističke hrišćane u Sjedinjenim Državama, uz par izuzetaka. Jedan od njih je spavanje duše, njihova doktrina koja tvrdi da je smrt samo san duše, koja će se probuditi na Sudnji dan. Crkva zvanično zastupa stavove tipične za hrišćansku desnicu, kao što je mereno protivljenjе homoseksualnim brakovima i abortus (osim u slučajevima silovanja ili incesta) Neki naučnici klasifikuju adventizam kao deo restoracionizma, a ne protestantizma.

Kao rezultat njihovog naglašavanja važnosti Sabata, tj. sedmog dana kao uspomenu kada se Bog odmarao od svog rada, adventisti doslovno veruju u sedmodnevno stvaranje od sedam 24-časovnih dana, pa negiraju evolucijaevoluciju i procenjenu starost Zemlje od 4,55 milijardi godina.

Ipak, na neki način, Hrišćanska advenstistička crkva se pozicionira nasuprost hrišćanske desnice. Na primer, advenstisti su zvanično pacifisti. Mnogi od njenih sledbenika praktikuju vegetarijanstvo.

Vidi još Edit

Also on Fandom

Random Wiki