Fandom

Razum Wiki

Hinduizam

72pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hinduizam je jedna od najvećih svetskih religija, i jedna od dve glavne religije na Indijskom potkontinentu, zajedno sa islamom. Nastao ja kao stapanje vedske religije osvajača sa severa i religije starosedelaca. Hinduizam je možda najstarija svetska postojeća religija.

Hinduizam se ne uklapa u ni u politeizam ni u monoteizam. Svaki vernik doživljava hinduizam na svoj način. Hinduistička verovanja su u rasponu od onih koji veruju u bezbrojne bogove i boginje koji su svi aspekti jednog Boga. Drugi pak veruju u Boga kao univerzalnu svest. Postoje čak i ateističke škole mišljenja unutar hinduizma.

U okviru hinduizma, postoje tri glavna boga koji čine ukupnu božanstvo, i većina bogova su bezbrojne inkarnacije ova tri. Tri glavna božanstva u hinduizmu su Brama, Višnu i Šiva.

Hindusi veruju u reinkarnaciju, kao i karmu - i njihove uticaje sa jednog "života" na drugi. Ovo je delimični razlog za ozbiljan problem hinduizma, kastinski sistem, koji tretira ljude kao inferiorne zbog pogrešnih postupaka za koje su se veruje da su učinili u "prethodnim životima". Ovo je očigledno nepravedno jer se ova "nedela" očigledno nikada nisu dogodila. Međutim, od nezavisnosti Indije vrši se proces ukidanja ovog sistema i on je skoro nestao u gradskim i prigradskim područjima. Ozbiljni se vrše da se taj problem reši i u ruralnoj Indiji.

Iako neki smatraju koncept karme kao pozitivan, ako je njen rezultat kastinski sistem, onda je taj pozitivan aspekt malo teško videti. Ipak, prema ideji karme, ljudi su zamišljali da će biti nagrađeni ili kažnjeni za sve ono dobro ili loše što su uradili, ali to nagrada ili kazna je konačna. Ovo je u suprotnosti sa hrišćanstvom koja tvrdi da spaseni jedinon oni koji veruju u jednog boga, a svi drugi prokleti, i gde se traži da nagrada ili kaznabude konačna.

Also on Fandom

Random Wiki