Fandom

Razum Wiki

Novo doba

72pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Novo doba je zbirni naziv za širok spektar duhovnih i društvenih pokreta tipa Pokreta za ljudski potencijal iz 1960-ih i 1970-tih. Karakteristike ovog pokreta je fokus na duhovnim stvarima, sa naglaskom na individualnost. Cilj Novog doba je nastojanje da se stvori novi oblik duhovnosti koji predstavlja alternativu kako tradicionalnoj judeohrišćanskoj kulturi i religiji, tako i nauci i racionalizmu. To se najčešće pokušava postići kroz sinkretičko spajanje različitih nezapadnih religija, filozofija i kulturnih tradicija sa zapadnim konceptima okultizma, mejnstrim psihologije, kao i pseudonauke. Njihova verovanja se često pripisuju stvarnim ili navodnim azijskim misticima (posebno indijskim i tibetanskim), i zaista mnoga verovanja Novog doba imaju jake korene u istočnjačkim religijama, naročito iz budizma. Koncept Novog doba se često vezuje za nadolazeće astrološko Doba vodolije.

Novom dobu često nedostaje strogi intelektualni i naučni pristupe stvarnosti, navodno zbog opaženog razdvajanja između nauke i duhovnosti, ali i pod izgovorom postmoderne pripadnosti. Vernici Novog doba obično imaju odaberi-i-pomešaj pristup duhovnosti, prilagođavajući verovanja i prakse iz raznih izvora, kao što su hinduizam, neopaganizam, ufologija, zen, kao i bilo koje druge uvrnute koncepte koji su privlačni. Posebno ako je i novac uključen u igru.

Also on Fandom

Random Wiki