Fandom

Razum Wiki

Raznoglasje

72pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Raznoglasje je ideologija, po kojoj, u okoviru jedne države, svako ima pravo da misli šta god hoće, čak i ono što šteti državi i pojedincima što razjedinjava samu državu.

Nastanak

Raznoglasje je kao ideologija nastala, posle pada Komunizma. Pobornici raznoglasja uglavnom tvrde, kako je za vreme ,,komunističke diktature postojalo jednoumlje,, , a pri tom zaboravljajući da je u državi poput Jugoslavije, sa narodnostima, koje su imale burnu prošlost, morala da postoji ideologija, koja ujedinjuje sve narode. Jedna od produkata raznoglasja je višepartijski sistem. Dok je u komunizmu postojala jedna partija, a u kapitalisitičkim zemljama zapada postoije uglavnom dve do tri partije koje se bore za vlast,i čiji se program bazira oko sličnih ideja, u raznoglasnim sistemima, kakav je višepartijski, svaka šuša je mogla da oformi partiju, dokle god može da okupi istomišljenike. Slobodno se može reći, da je raznoglasje bilo glavni uzrok raspada Jugoslavije, kao i da je do dan danas glavni uzrok malverzacijama i prevarama na osnovu partokratije, koja je široko rasprostranjena kako u Srbiji, tako na Balkanu.

Posledice

Glavni problem u državi u kojoj vlada raznoglasje, jeste da da je narod ne jednistven. U normalnim sistemima postoje ideje i ideologije koje drže državu i narod na okupu. U Sjedninjenim Američkim Državama to je ideja da svi gradjani Amerike moraju biti Amerikanci bez obzira na veru i poreklo. U Rusiji je ideja slična, svi gradjani Rusije imaju jaku vezu sa ruskom tradicijom. U Japanu narod povezuje poseban odnos prema radu, tj negovanja tradicije da je rad taj koji povezuje narod. Slučaj sa Srbijom nije takav, posle komunizma, koji je koliko toliko držao narod na okupu, u Srbiji danas ne postoji ni jedna ideja, koja celokupan narod drži zajedno, već postoje velike podele, od kojih ljudi ne odstupaju. Najveća posledica raznoglasja je to, da narod koji praktikuje ovu ideologiju ne može da jedinstveno nastupa, nije svestan svojih prioriteta, i samim tim ne može da reši najbitnije probleme u okviru svog društva.

Also on Fandom

Random Wiki